boward woward-01.png

Vinmonopolet - Vis Leg

Oppgave: Gi målgruppen økt forståelse for at de ansatte på Vinmonopolet er pålagt å spørre om legitimasjon, og at det er enklere for alle hvis man viser det uoppfordret.

Innsikt: Det er vanskelig å gjette alderen på målgruppen i 18-25 års alderen, og man bør ikke regne med at folk bak kassen vet alderen din med mindre du er en kjendis.

Løsning: En kampanje som gjør litt det motsatte av Vinmonopolets vanlige kommunikasjon. Nemlig å friste med at du kan slippe å vise leg, fremfor å måtte gjøre det. Kampanjen avsluttes med et "Slippe-å-vise-leg-lotteri", der premien er at én tilfeldig person som viser leg uoppfordret blir kåret til Norges første V-kjendis, som ikke trenger å vise leg på polet i ett år.

vinmonopolet template ferdig-01.png
boward woward-02.png
vinmonopolet template ferdig-03.png
boward woward-04.png
markus_adshel_mock.png
skog_buss_mock.png
Skjermbilde 2018-08-28 kl. 15.08.17.png
v-kjendis på polet mock.png
 

Utviklet i samarbeid med Hedda Elizabeth Gray Lægreid